Azure の状態
|
断続的なネットワーク障害とパケット損失の事象が下記の広範囲のプロダクトにおいて発生し、SQL Database との接続が不安定となる影響が生じていました。
2022年6月28日に発生した Azure Firewall, Azure Data Explorer, Azure Synapse Analytics, Azure Back up, Azure Search の障害に関しまして、MS 社より以下の情報が公開されています。
■ MS社より以下の情報が公開されています。
https://status.azure.com/ja-jp/status/history/
~原文~
Azure Firewall, Azure Data Explorer, Azure Synapse Analytics, Azure Back up, Azure Search - Multi Region (Tracking ID YVTL-RS0)
Starting at 05:26 UTC on 28 Jun 2022, a subset of customers may experience intermittent network failures and packet loss while trying to connect to the Azure Firewall hosted in affected regions. Additionally, those attempting to perform Backup operations in the affected regions may see intermittent failures. We have determined some downstream services impacted have now been mitigated, this includes Azure Data Explorer and Azure Stream Analytics, with the cause identified as an underlying issue in the Azure Software Load Balancer service.
Workstreams:
Complete: Our first workstream was to update and reset the state in our load balancing platform for impacted endpoints.
In Progress: Our second workstream is a hotfix deployment is in progress to mitigate and is estimated to be completed by 04:00 UTC on July 1. This hotfix is specifically for our software load balancer platform. A subset of customers using service may experience a recurrence of impact during the rollout of this hotfix.
Current Status:
Until our second workstream is completed, an automated mitigation workflow is running to prevent customer impact.
We will continue to provide updates via Service Health in the Azure Portal.
===================================================================
日本語:
Azureファイアウォール、Azure Data Explorer、Azure Synapse Analytics、Azureバックアップ、Azure Search-マルチリージョン(トラッキングID YVTL-RS0)
2022年6月28日のUTC05:26以降、影響を受ける地域でホストされているAzureファイアウォールに接続しようとすると、一部のお客様で断続的なネットワーク障害とパケット損失が発生する可能性があります。さらに、影響を受ける地域でバックアップ操作を実行しようとすると、断続的な障害が発生する可能性があります。影響を受ける一部のダウンストリームサービスが軽減されたと判断しました。これには、AzureDataExplorerとAzureStreamAnalyticsが含まれ、原因はAzure SoftwareLoadBalancerサービスの根本的な問題として特定されています。
ワークストリーム :
- 完了:最初のワークストリームは、影響を受けるエンドポイントの負荷分散プラットフォームの状態を更新およびリセットすることでした。
- 進行中:2番目のワークストリームは、軽減するための修正プログラムの展開が進行中であり、7月1日の04:00 UTCまでに完了すると推定されています。この修正プログラムは、特にソフトウェアロードバランサープラットフォーム用です。サービスを使用しているお客様のサブセットは、この修正プログラムのロールアウト中に影響が再発する可能性があります。
現在の状況 :
2番目のワークストリームが完了するまで、顧客への影響を防ぐために自動化された緩和ワークフローが実行されます。
AzureポータルのServiceHealthを介して更新を引き続き提供します。